Evaluation of Algorithms for Randomizing Key Item Locations in Game Worlds

نویسندگان

چکیده

In the past few years, game randomizers have become increasingly popular. general, a randomizer takes some aspect of that is usually static and shuffles it somehow. particular, in this paper we will discuss type locations items where certain key are needed to traverse world access these locations. Examples types games include series such as The Legend Zelda xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink">Metroid . order accomplish shuffling way player able reach end game, novel algorithms graph theory must be utilized, its item represented each edge on has rule for which required it. paper, define formally evaluate them with different metrics can guide developer’s decision about algorithm works best their game.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

evaluation of sadr eminence in safavid period

چکیده: یکی از دوره های مهم تاریخی ایران به لحاظ تأمین استقلال ملی مذهبی و حتی تأثیر آن بر فرهنگ و مذهب ایرانیان، دوره صفویه است. رسمیت دادن و رواج مذهب شیعه توسط شاه اسماعیل اول، یکی از مهمترین اقدامات این دولت محسوب می شود. بنابراین برای اجرای این سیاست، وی منصب صدارت را به عنوان منصبی مذهبی- حکو متی ایجاد کرد .این منصب از دوره ی تیموریان ایجاد شده بود ولی در اواخر این دوره اهمیت بیشتری یافت...

15 صفحه اول

Evaluation of Spatial Cluster Detection Algorithms for Crime Locations

This comparative analysis examines the suitability of commonly applied local cluster detection algorithms. The spatial distribution of an observed spatial crime pattern for Houston, TX, for August 2005 is examined by three different cluster detection methods, including the Geographical Analysis Machine, the Besag and Newell statistic, and Kulldorff’s spatial scan statistic. The results suggest ...

متن کامل

On randomizing two derandomized greedy algorithms

We consider the performance of two classic approximation algorithms which work by scanning the input and greedily constructing a solution. We investigate whether running these algorithms on a random permutation of the input can increase their performance ratio. We obtain the following results: 1. Johnson’s approximation algorithm for MAX-SAT is one of the first approximation algorithms to be ri...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: IEEE Access

سال: 2021

ISSN: ['2169-3536']

DOI: https://doi.org/10.1109/access.2021.3069114